3 aug. 2009

Första dagen på semestern och första träningspasset på evigheter!!

Idag är första dagen på resten av ditt liv! Så heter det ibland när man läser vissa tidningar där det handlar om att ta vara på dagen, göra en förändring eller kanske bara leva i nuet. För mig handlar det idag om att idag är det första dagen på min semester och det gäller att ta vara på den lediga tiden på bästa sätt!

Jag startade dagen som alltid den första dagen, med att “gå upp som vanligt” dvs jag ställde klockan som en vanlig måndag, gick upp och åt frukost och glodde en timme på nyhetsmorgon. Men sen kom det som var annorlunda, jag gick och la mig igen (och jag FICK gå och lägga mig igen sov en timme och gick sedan upp. På så sätt talar jag om för min hjärna att det är semester och det funkar varje gång!

Efter ett moget beslut och lite jävlar anamma bestämde jag mig sedan att det var dags, dags att ta tag i mitt liv och framförallt min träning. Jag bestämde mig för att faktiskt gå och träna! Ja ni läste rätt, träna och detta trots (eller tack vare) att jag var tvungen att käka värktabletter innan, att kroppen är lagom mosig av antibiotika och att det för tillfället e omöjligt att trycka ner ett handtag med högerhanden utan att det för ont.

Men ont skall med ont fördrivas heter det ju och när beslutet väl var taget fanns det faktiskt ingenting som kunde hindra mig! Träna skulle jag, om det så va det sista jag gjorde! Det var alltså dit mina rosa Nikeskor var på väg i förmiddags, till träningen, spinningcykeln om gymmet!

Efter genomfört pass kosntaterade jag, vilket både jag och Jane har konstaterat innan, att det här med konditon verkligen är en färskvara, för OJ så lätt jag kom upp i flås och hög andning. Det som däremot förvånade mig var att mina benmuskler måste ha ett förträffligt muskelminne, för dom svarade mig på ett fantastiskt sätt. Och det som faktiskt var bra var att jag faktiskt blev trött i flåset innan benen la av och det måste väll ändå va nått positivt med det!

DSC00703 Pernilla, mycket lycklig och precis lika svettig!

När träningen var över och jag återigen kommit hem igen åt jag så lunch och begav mig sedan till stranden, eller strand och strand, jag gick till badet runt hörnet som innehar en ganska vidrig pool och väldigt många barn, la mig i gräset och njöt av ett kallt dopp (mellan alla barn) och sedan lördagens Sommar program med Alex Scholman i Podversion. I väskan fanns förutom solkräm (ett måste för den fräknige) även kaffe och vatten!

DSC00704
Nu sitter jag i skuggan bakom huset och njuter av den tidiga kvällen. Kaffet är så klart med även här, men även Cosmos som även han flämtar i skoggan och äter gräs!

1 kommentar:

Susanna sa...

Låter som en underbar semsterdag :) Det är så härligt att gå upp tidigt och sedan få gå och lägga sig en stund igen!