7 feb. 2008

Torsdag 7/2

Skaka rumpa, gung i knäna!

Dans
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, gud va kul det är med afrikansk dans! Å sen att jag faktiskt fixar det, gör det bara ännu skojjigare!

Idag va jag återigen och "provtränade" på World Class och återigen blev det Afro, men till skillnad från förra gången va denna klass hela 60 minuter med "riktig" koreografi! Express klasserna är som SATS gula klasser, förkoreograferade, medans det långa klasserna är vad instruktören gör det till! Idag fick vi även lära oss att vi dansar Väst afrikansk dans och ingenting annat!

Som förra gången va jag i Slussen och som förra gången ställde jag mig så att jag inte såg mig själv i spegeln. Å visst blev det fel ibland, visst svor jag till mer än en gång, men i det stora hela så gick jag faktiskt både till höger och vänster och i slutet kunde jag faktiskt få till armarna riktigt bra! Sen att jag både blev anfådd och svettig är bara ren och skär humor!

Så nu hoppas jag att SATS skall ta efter World Class och införa afrikansk dans på sitt schema! Annars måste jag nog fundera på om jag inte ska gå en danskurs till hösten, för så roligt är det faktiskt!

Matlagning
Ikväll blev det lax till middag! Lax med lätt kockosmjölk, sweet chilli och lite saffran. Till det stekt potats med sesamfrö samt sallad! Gott va det och eftersom jag alltid lagar två portioner så blir det samma sak till lunch i morgon! Men jag har även bakat pizza ikväll! Det ska jag ha till morgondagens middag! Men eftersom jag ska hem till syster yster på kvällen hinner jag inte baka i morgon efter träningen. så då blev det att göra det ikväll! På min nyttiga pizza är det räkor, lök, honung, och chevre! Behöver jag säga att det doftar underbart här hemma just nu?

Å vem har sagt att man behöver äta morötter bara för att man skall hålla koll på vad man äter? Inte jag inte! *klappar mätt mage*



4 kommentarer:

Puma sa...

oj då, är det så seriöst roligt? :-)

Terese sa...

I morgon lördag har Hötorget en specialklass i afrikansk dans. Bara som ett litet tips ... :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Va terese! Har dom... Ohhhhh då måste jag gå! Tack för tipset vännen!

Japp precis så seriöst roligt är det!

Anonym sa...

Afro dans är bara såååå roligt=)