27 feb. 2008

E det inte... jo kanske!

Ta mig tusan, vet ni vad! Jag har faktiskt liiite liite träningsverk i bröstmusklerna idag och jag är så glad!

Vad är mina tutt-muskler?
Ni som har läst den här bloggen ett tag vet hur svårt jag har för att hitta mina bröstmuskler. Varje gång jag försöker köra bröst, kompencerar jag de svaga musklerna med både triceps och axlarna, vilket gör att jag går runt i en dålig spiral! Men idag har jag faktiskt lite träningsverk precis där, å jag är så lycklig! Jag måste ha gjort något rätt i alla fall och min nya "våga lägga på mer vikter nu för sjutton" stil verkar ha gett, i alla fall lite, resultat. Att jag även känner av biceps och axlar är helt klart bara en bonus!

Funderingar
Däremot funderar jag på hur det skall gå ikväll. Mina ben känns fortfarande möra sen i måndags. Det känns som jag har kolsyra i benen fortfarande och att dom liksom släpar sig efter mig. En konstig känsla helt enkelt! Så kvällens spinning känns lite som ett lotteri, endera kommer det gå välidgt bra, eller så dör benen vid uppvärmningen och kommer inte tillbaka för änns nästa måndag. *skrattar* Men den som lever får se och ni får läsa om det efteråt, så det så!

Å så ska jag passa på att tacka Sussane för hennes utförliga kommentar på inlägget nedan! Tack gumman, jag suger åt mig informationen som en svamp! Å du, igår beställde jag protein,och får det förhoppningsvis i morgon! Nu ska det hända grejjer! *skratar*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kommer jag med ett präktigt och tråkigt inlägg :)

Eftersom du körde så himla tufft i måndags och du fortfararnade känner dig konstig i benen är du förmodligen inte helt återhämtad. Återhämtning efter tuffa pass kan ta många dagar!

Hinner du inte återhämta dig mellan passen kommer du att bryta ner dig själv istället för att bygga upp. Därför skulle jag råda dig till att köra lugnt idag om du nu måste köra. Annars kanske t om vila. Tråkigt jag vet! Men för resultat faktiskt nödvändigt ibland :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Anna: jag vet! Det är därför jag är kluven! Men jag har bestämt mig för att gå dit, om inte annat för att "trampa ur benen" vilket jag faktiskt tror behövs! Men någon mjölksyra blir det nog inte!

Anonym sa...

Min egen erfarenhet är att det kan vara himla skönt att får "trampa" ur benen om de känns tunga efter ett föregående väldigt tungt pass. MEN - då kör jag ett lugnare återhämtningspass (med sträng kontroll på pulsklockan).

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja, precis Susanne, det är ju det jag är ute efter. Lungt och fint för att få tillbaka känseln i benen igen!