19 feb. 2008

Att ta hand om sina vänner!

Generellt sätt tycker jag att vi svenskar är rätt dåliga på att ta hand om våra vänner och medmänniskor. Det kan bero på jantelagen eller det kalla klimatet eller något helt annat. Men vi borde faktiskt ta hand om vår människorna omkring oss lite mer i vardagen och inte bara när det "måste" eller "borde"!

Att ge bort en present utan att anledningen födelsedag eller ett "Fan va du e bra" utan att det blir till en folskel kostar ju så lite men ger så mycket. Att visa uppskattning för att personen i fråga faktiskt är värd det eller helt enkelt behöver det! Varför i hela världen gör vi inte det mer?

Nu ska jag inte säga att jag är guds bästa barn och klappa mig själv på axeln, jag kan oxå mycket mycket mer. Men jag försöker tänka på det! Å när man lyckas, får man mer än dubbelt tillbaka, varje gång!

Så nästa gång någon i din närhet behöver en spark i baken, en vänlig gest eller en klapp på axeln så ge det! Jag lovar att jag skall försöka, varje gång!

6 kommentarer:

Puma sa...

jag tror du e guds bästa barn! supertack igen - jag blev så glad!!!

Anonym sa...

Helt rätt tänkt, Nilla :) Kanonfin gest att ge en liten present till Puma tycker jag!

Anonym sa...

Träningsbloggarna är väl en liten "spark i rumpan"!

Anonym sa...

Dagens sanning! Istället för att låta berömmet eller uppskattningen stanna kvar i tanken, säg det i stället! Känner att det blir dagens uppdrag :D

Karin sa...

mm bra tänkt där! Mer beröm åt folket! Jag har tänkt på det själv, att försöka att alltid säga saker rakt ut, för jag vet själv hur glad man blir när man får beröm. Det var mkt mer sånt i USA än här hemma faktiskt.
Ofta när man gjort nåt säger folk mer "oj, shit", eller "gud så jobbigt!", men inte lika ofta "shit vad BRA". Antar att det är svenskt. Men ut med språket bara! =)
Presenter är ja sämre på, men det var en bra ide! Omtänksamt av dig Nilla! You go!

Felicitas sa...

Så bra inlägg, jag håller HELT med dig!!