21 feb. 2008

Torsdag 21/2 - Pump!

Aaaaaaj... det gör redan ont!

Pump på Hötorget
Ja, jag fick som sagt var plats på Pump:en idag trots att mitt könummer som mest var uppe i 25, om jag hade tur eller om det va otur har jag just nu osagt och återkommer med svaret i morgon! Jag mötte upp Coola Karin, som faktiskt lurade dit mig! Men idag stod vi inte bredvid varandra eftersom hon placerade sig allra längst fram och jag själv höll mig långt i bakgrunden! men, jag höll koll på dig bruden och det såg bra ut! *s*
Det första Pump passet kan vara förädiskt och jag har gått på minan förut! Efter den allra första gången jag körde Pump, kunde jag inte gå på tre dagar och jag skämtar inte! Jag kom inte framåt, inte bakåt och att sätta sig va inte att tänka på! Kommer ni ihåg Linda och Ciz?

Så idag hade jag som plan att inte lägga på för mycket vikt, att ta det försiktigt och tänka på att det var första gången på väldigt, väldigt länge! Så här i efterhand tror jag inte det hjälpte! Jag känner redan i vartenda muskelfäste att det kan bli riktigt eländigt i morgon!


Styrkan finns där
Däremot så märkte jag att jag har blivit starkare, mycket starkare faktiskt! Jag orkade mer, jag vågade mer och jag litade på mina ben! Det enda jag fegade ordentligt på var armarna, men det va mest för att jag var lat och inte orkade byta vikter! Det blir det ändring på till nästa gång! Men oavsett vikt så svider det ordentligt i muskelfästet speciellt till biceps! Däremot dog jag helt i axlarna på sista övningen, där gick det inte alls överhuvudtaget! Huua huua!

Pump är egentligen en ganska kul träningsform och just till sin form ganska likt spinning! Vad jag menar är att både vältränade och nybörjare kan köra samma pass utan att känna sig utanför, allt beror ju på hur mycket vikt du har på stången eller hur mycket motstånd man har på cykeln! Idag var vi en salig blandning av ruggit vältränade killar, små starka tjejer och så ja då! *garvar*

Luktar gott
Nu sitter jag i soffan, blöt i håret med datorn i knät och har GE-galan på TV! Å precis så här tänker jag ha det resten av kvällen! Å så ska jag öva på att säga AJ, för det lär jag behöva tills i morgon!

2 kommentarer:

Karin sa...

Förlåt att ja lämnade dig, ja var baa tvungen att stå vid spegeln...och spegla mig så att jag såg snygg ut...haha...not ;)
Bra jobbat och ta hand om dina små fästen nu så de repar sig!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ingen som helst fara! Jag klarade mig bra där bak och nästa gång kan jag nog placera mig lite närmare dig *s*