12 feb. 2008

Tidag 12/2

Idag va cykelsadeln allt annat än bekväm!

Morgon cykel!
Så va det dax att besöka Terese och hennes morgonklass igen på Zenit! Alltid lika glad, alltid lika pigg står hon där och tar emot oss småtrötta deltagare! Eller småtrötta, när jag väl satt på cykeln va jag nästan sovande! Det beror nog på att jag inte hann hälla i mig något kaffe i morse innan träningen, då slår tröttheten till när stresshormonet har avstannat!

Idag va det ingen bekväm sak att sätta sig på cykeln. Gårdagens genomkörare kändes fortfarande i både bakdel och ben! Det tog tid att komma upp i nivå med vad jag hade önskat, men å andra sidan, när jag väl va där så var det bara att dundra på! Men nu ska det bli skönt med några dagar utan hårda cykelsadlar och istället koncentrear mig på annan motion!

Det va en "ny" klass idag, mer backar och mindre raksträckor och näst intill ingen vila! Jag börjar faktiskt uppskatta backarna nu, vilket jag inte gjorde i början! Men jo, det e lite kul när det är segt och tungt, när rumpan och baksida ben riktigt får jobba i det stående partierna! Fast inte lika kul som galet långa intervaller förståss! *s*

Frukost och dagsplan
Nu ligger mitt nyybakta (jaja igår kväll då) bröd i magen tillsammans med det efterlängtade kaffet! Det bästa med morgonträningen e faktiskt frukosten efteråt! Den smakar så gudomligt gott till skillnad från annars, för som ni vet e jag ju ingen fruksotmänniska dirket! Men efter träning är det mums!

Resten av dagen skall spenderas på jobbet och efter det så ska jag bege mig till Alvik och bekanta mig med lite Booty träning tänkte jag. Måste dock ringa och se om man kan boka in sig, eftersom jag inte vill hamna i ett antiklimax och inte få vara med! När f*n jag ska hinna tvätta vet jag inte, det får bli ett problem att ta i tu med i slutet av veckan, jag har faktiskt inte tid med sånt nu, jag har så mycket annat jag vill göra! *S*

5 kommentarer:

Karin sa...

Duktigt av er att köra både igårkväll och nu på morgonen! Mina ben sa dock ifrån imorse, ja vilar dem till lite löpning ikväll istället! Ha en bra dag!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja, å jag körde ändå bara ett pass igår... det finns en annan galning som körde två OCH i morse *hujja hujja*
Spring försiktigt, själv ksa jag försöka mig på lite rehab här mitt på dagen... det e bara så tråååååkigt med rehab!

Terese sa...

Har du aldrig hört att man ska ge fröken ett äpple ;-) ... eller en bit bröd.....

Bra jobbat idag!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hihihi oj då... jooo visst har jag det terese! Lovar att åtgärda det nästa vecka *skämmas borde jag*

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hihihi oj då... jooo visst har jag det terese! Lovar att åtgärda det nästa vecka *skämmas borde jag*