12 feb. 2008

Forts. tisd. 12/2

Först skaka rumpan, sen spänna den!

Afro dans
Nu har jag återigen skakat min rumpa till trummoch och stoj! Den här gången gick jag vilse i Alvik innan jag hittade rätt och fick plöptsligt väldigt brått in till klassen! Men väl där skakade jag rumpan i takt till musiken i en hel timme!

Dagens klass va inte riktigt samma upplägg som den jag va på sist, men det var hur kul som helst ändå! Stora rörelser, inte så noga med ben och armar men framförallt det gör inget om du gör fel! Helt i min stil (eftersom jag alltid gör fel)! Det jag komemr sakna mest är dansen nu när mitt World Class kort går ut på söndag. Men innan dess ska jag hinna med att dansa minst 2 gånger till!

Booty och Yoga
Direkt efter dansen kom en tjej fram till mig på vägen ut och frågade om jag skulle köra Booty express efteråt. Det skulle jag ju och då blev jag erbjuden att vara med på ett 30 minuters spontan Yoga pass! Jag är egentligen ingen fan av Yoga, men istället för att bara sitta och vänta, va det ett ypperligt alternativ och en försmak för morgondagens Body Balance. Så vig som ett kassaskåp och "hund hatare" som jag är (ja possitionen Hunden är ingen favorit alltså) försökte jag göra det bästa jag kunde.

Å så kom då ett expresspass för rumpan. Booty Express heter det på WC och jag blev besvieken som sjutton! Tyvärr! Jag hade sett framför mig en form av core men för rumpan, men jag tyckte det mest va stepp och balans. Nu kanske mina förväntningar va höga eller felaktiga, men för mig fick rumpan jobba mer i dansen än på Booty passet!

Mat och summering
Dagens träning är nu avslutad! Jag började i morse med spinning och har sedan averkat 60 minuters dans, 30 minuters yoga och 30 minuters booty! Totalt blev det 2 timmar och 45 minuters rörelse och jag är ytters stolt över mig själv! I morgon har jag och Puma tagit sovmorgon från Core:en (förlåt Terese) eftersom vi båda har tränat så mycket idag! Men i morgon kväll väntar som sagt Body Balance och rörlighetsträning, men innan även lite styrketräning för mig! Mest längtar jag efter avslappningen i slutet av BB passet, eftersom den är helt underbar!

Nu återstår bara några tuggor av min pastasallad, sen blir det en kopp godnatt te och så är det natti natt för en sån som mig!

Inga kommentarer: