13 feb. 2008

Onsdag 13/2

En kropp i balans, är det inte det allt de handlar om?

Body Balance
Onsdag kväll har betytt Body Balance för mig de senasste två veckorna och så även idag. Skillanden just ikväll, mot veckorna innan, var att jag idag hade sällskap med Puma!

Som vanligt så är jag något (ehhh underdrift i massor) stel i kroppen och vigheten är inte den bästa, men det blir bättre. Jag känner redan efter tre gånger att jag komemr lite längre ner och orkar hålla lite längre! Det är kul när man ser resultat. Sen att den där hunden aldrig kommer att bli min kompis och krigaren kanske kunde gå djupare ner, är ju precis vad det är. Övning ger färdighet och i det här fallet smidighet!

Styrketräning
Innan den lugna och sköna B-B träningen pressade jag överkroppens muskler i gymet. Bröstflyers i maskin, bröstpress i maskin, hantelflyers som vanligt först 3*8 och sendan droppsett 1*8, 1*10, 1*12. Hummercurl i CC och sist men inte minst Puchduns i CC med stång. Mums fillibabba för musklerna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Säg aldrig aldrig, trodde aldrig att den där besvärliga hunden skulle bli min vän efter ett års mer eller mindre regelbundenhet så är vi om inte vänner så godtar vi varandra iaf :) Men den där krigaren det är en helt annan sak :)