27 feb. 2008

27/2 - en monsterlång spinning

Jag skulle ju ta det lungt idag, det gick nästan bra!

Super Pia
Idag va det så dags igen, dax för mjölksyreträning med Pia! Jag gick in med tanken att jag faktiskt skulle försöka ta det lite lugnare och endast satsa på mjölksyra under den sista intervallserien, dvs den som var 4*90 med 30 sek vila. Det gick väll så där för visst klev jag över mjölksyretröskeln under de andra intervallserierna med.

Däremot kändes det i benen att dom inte hade så mycket styrka idag. Det tog stopp vid mycket lägre motstånd än vanligt! Å med vetskapen och irritationen för detta, ökade jag istället upp kadensen i pedalerna! Kanske inte helt optimalt, men väldigt roligt. Sen att jag både hade Power Puman och Coola Karin bredvid mig, som skrek och tjoade, gjorde ju inte saken bättre. Det är väldigt svårt att ta det lite lugnare när du sitter emellan två peppande kompisar! Tack tjejer för hjälpen och stödet!

Giro d' Italia
Efter Pias mördarpass blev det Andreas 75 minutare som utspelar sig i Italens giro! Eftersom jag misslyckades med återhämtningen det första passet, konstaterade jag snabbt att det va lika bra att sitta kvar, för benen måste trampas ut på ett eller annat sätt. Nu va detta inte så lätt att ligga lågt när det skreks och hojtades förfullt i salen även på denna klass. Detta kanske beroende på att dagens pass var ett intervallpass med 3 och 5 minuters intervaller! Men jag försökte verkligen hålla igen lite grann, i alla fall under 5 minuters intervallerna. Men efter halva passet hör jag Pia, som sitter kvar i salen och trampar med oss, skrika "Kom igen nu Nilla" å nånstans där inser jag att det kommer bli åka av andra halvan! Å ja, ni gissade rätt, det blev det!

Summering
Alltså, jag har suttit på cykelsadeln 2 timmar och 10 minuter totalt idag! Visst med lite vila emellan, men endock det är långt. Så nu är mitt hjärnspöke om att orka långa pass borta och botad!
Sen att benen känns lite mindre kolsyreaktiga nu efter passen än innan är possetivt. Visst dom är trötta och kommer att få vila från cykeln fram till på måndag, men dom känns piggare nu än vad dom gjorde tidigare idag och det känns skönt!

Gott bröd
När jag kom till SATS Hötorget blev jag mött av Puma och en påse med olika hembakade bröd. Så till middagen, som bestod av saffranslasagne med bacon, åt jag hembakt bröd med aprikoser och lingon vilket va fantastiskt gott! Tack snälla du för det!

PS. Å nu har jag ävensmakat på morots "kakan" tillsammans med en kopp "godnatt-te". Mumsfillibabba säger jag bara!

3 kommentarer:

Puma sa...

Ja det var kanske både bra och dåligt att vi lurade med dig med tjoande och så. Men det är ju så svårt att låta bli. :-)

Tack själv för allt bröd och hjälp och min favoritsheabodybutter. Och för att du är en fantastisk vän!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

hahaha tja, va sjutton, jag kunde ju faktiskt gått därifrån. Men det va ju så kul jue!

tack själv gumman, för allt!

Karin sa...

bra jobbat Nilla!! Själv var jag helt dö efteråt, uscha. :/
Blir till att vila idag, påtvingat men så blir det! Ha så kul på pumpen ikväll!