13 sep. 2010

Varje dag är värdefull!

Någon kanske saknar något ikväll, något som borde finnas men inte finns. Ja just det, det finns inte ett enda träningsinlägg idag!

Min plan var, som så många andra måndagar, att besöka Pia-spinningen klockan 17. Men den planen rasade när en PowerPoint presentation skulle fixas “lite snabbt” och vara klar tills i morgon bitti och då försvann liksom lusten.

Jag hade sett fram emot att se hur mycket jag kunde pressa kroppen just nu, hur länge benen kontra hjärtat orkade med. Det bästa sättet för mig att göra det är ju på Pias spinningpass. När nu PowerPoint presentationen kom och förstörde det, var det som att göra hål i en ballong och luften gick försvann!

Så i stället för träning åkte jag hem, har nu ätit middag och sitter i soffan och inväntar kvällens avsnitt av Bigest Loser! Men vet ni va, jag har faktiskt inte ett uns dåligt samvete för det! För jag har, som Sofy så träffande skriver, ändå gjort denna dagen värdefull. Inte med träning, men med vila!

Så nu skall jag nu bläddra igenom nya Blossom Magazine, sörpla på mitt nya kanel te, inspireras av hårt kämpande människor och somna sött som ett barn. Jag låter min kropp samla kraft och styrka inför morgondagen!

För i morgon är en ny dag med nya möjligheter. Jag ta vara på dessa så gott som jag bara kan och göra morgondagen värdefull på sitt alldeles speciella vis!

Inga kommentarer: