30 sep. 2010

Premiär för Zumba!

Så har jag  smugit mig in i på en dansklass igen, en dansklass som är oerhört populär just nu på Sats. Jag pratar så klart om Zumba!

Kvällens klass leddes av den underbara och fantastiska Magdalena Bibik! Den tjejen har verkligen någonting speciellt när det kommer till att lära ut och visa! Att inspirera och faktiskt få en tjej som mig, med dokumenterat två vänsterfötter, att röra sig i takt till musik och samtidigt gå åt rätt håll!

zumba Lagom svettig efter ha dansat Zumba!

Zumba är en blandning av latinska dansrytmer där det viktigaste är att ha roligt. Det behöver liksom inte se så snyggt ut så länge man har roligt! Å roligt hade jag! Ibland åt mig själv, ibland åt andra men oftast tillsammans med de andra!

magdalena1 Zumba Magdalena!
(bilden är lånad från hennes blogg på Fitness Magazine.com)

Om jag kommer prova det igen? Jo, kanske! Om Sats bestämmer sig för att göra Zumba till en ordinarie klass och om Magdalena är instruktör, absolut! Men troligtvis inte varje vecka!

Smaljeans dag!
Varannan torsdag är det smaljeans dag och ikväll har jag gått igenom mitt förråd! Det är ingenting som sitter som det ska, men snart så!

Däremot hämtade jag ut ett paket från HM idag. Jag hade beställt en klänning och ett par byxor jag tänkte ha när jag blir lite mindre. Förvånande nog gick byxorna på utan problem och klänningen får åka tillbaka då den var för stor! Lyxproblem, ja visst! Men det e ganska kul om ni frågar mig!

Inga kommentarer: