23 sep. 2010

EA Sports Active 2

Jag fick en inbjudan till EA Sport och SATS att komma och testa  det nya spelet Active 2. Tyvärr kommer jag inte att hinna springa dit, trots att jag gärna hade velat, då tiden på dygnet inte räcker till!

sportsactive

EA Sports Active 2 är träning och nöje kombinerat i ett!  Spelet kommer att lanseras i Sverige den 18 november och fungerar för olika konsoler som bland annat PlayStation 3, Wii och iPhone! Jag som varken äger en PS3 eller Wii blir särskilt glad över de sistnämnda!

Produkten innehåller över 70 träningsövningar och aktiviteter. Du skapar en egen profil i programmet och kan sedan lägga upp egna program, låta din PT skapa program eller träna efter de som redan finns. Genom en pulsmätare ser du din hjärtfrekvens på skärmen, du kan följa din träningsutveckling och du kan träna för dig själv eller tävla mot andra.

Jag tycker detta låter helt lysande och fantastiskt roligt (utan att ha provat det själv). För mig personligen skulle det inte vara ett alternativ till gym:et, men som komplement och som spel/nöje skulle jag definitivt prova det!

Inga kommentarer: