28 sep. 2010

Styrketräning, svett och förbannat roligt!

Älskade underbara styrketräning! Som jag har längtat och saknat! Men idag, tillsammans med Milla var jag äntligen på plats bland skivstängerna och hantlarna och jag älskade varenda sekund!

Milla hade ställt upp dagens träningspass i supersett! Jag bytte dock ut “god mornings” mot lite bröstträning men annars följde vi båda det utstakade schemat!

IMG_0835

Vi var oerhört effektiva och tränade både hårt och koncentrerat! Inga pauser här inte! Å behöver jag säga att det var roligt!

Mina muskler njöt av träningen, av vikterna och av endorfinerna som sprudlade i kroppen! Jag njöt av att få känna det bränna och känna utmattningens närvaro i slutet av varje sett!

Sen att jag idag lyfte mindre än jag brukade förr, att mjölksyran kom snabbare och att orken inte riktigt orkade hela vägen gör ingenting! Det visste jag ju redan innan och kunde nöjt konstatera efteråt att jag hade gjort så bra jag kunde efter dagens förutsättningar!

Jag och Milla rundade av träningen med en fika och skitprat på Wayne's Coffee! En förbannat bra träningsdate helt enkelt! Tack tack söta Milla!

Inga kommentarer: