15 sep. 2010

Jag är inte längre fet, jag är bara tjock!

Jag åkte till Itrim efter jobbet för att rensa tankarna, släppa alla måsten och få svettas lite! Det senare är ganska enkelt nu för tiden då jag svettas och fryser likt en klimakteriekärring! Men det är visst ganska vanligt när man går på en sådan här diet.

Som vanligt körde jag tre varv i cirkeln, den första lagom hårt för att få upp värme och flås, det andra så hårt och intensivt som kroppen bara orkar och på det tredje byter jag ut de flesta “step-bräds stationer” mot utfall, plankan och andra magövningar men tar fortfarande i max på “jogging plattorna” och i maskinerna.

Idag avslutade jag även med ett par minuter i stretch hörnan (kors i taket), precis som man ska! Jag borde faktiskt få guldstjärna!

Vägning
När jag ändå va på Itrim så frågade jag dom om det var OK att jag vägde mig idag istället för i morgon som var tillsagt inför min “rivstart” som startar imorgon. Självklart gick det bra och jag hoppade upp!

P1010046 Bilden har ingenting med texten att göra!

Jag har ju tjuv vägt mig här hemma så jag visste på ett ungefär hur det skulle se ut, men blev ändå väldigt glad när 76,5 lyste framför mig! Jag är således inte fet längre, utan bara tjock då mitt BMI gått ner under 30!

Nu hoppas jag att det fortsätter åt rätt håll när jag startar “rivstarten”, själv lovar jag att kämpa på så gott jag bara kan!

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

oj. då har du ju gått ner hur mycket som helst!!!!!! bra gjort!!

Jessica sa...

Härligt kämpat bästa Nilla!