22 apr. 2009

Träning

Sent om sider tog jag mig så från jobbet mot gymet och glad i hågen att jag faktiskt visste vad jag skulle göra (PostItLappen)! När jag så insåg (på gymet så klart) att lappen fortfarande sitter kvar på skrivbordet var det tur att jag va ensam i omklädningsrummet!

Styrketräning triceps-axlar
Utan lappen och med dåligt minne gick jag ut ur omklädningsrummet! Jag var ombytt och så mycket kom jag ihåg att det i alla fall stod axlar och triceps på lappen. Sagt och gjort, det var helt enkelt bara att sätta igång!

Jag började med triceps: Superset med puchdowns och omvända puchdowns i CC, stående tricepsextention i cabel (där repet sitter i den låga trissan) och slutligen kickback med hantlar.

P1010005 
Axlarna tränades med hjälp av sittande militärpress med hantlar, lyft rakt fram, drag mot hakan och “mördar” flyes med hantlar. De senare görs, som förra veckan, från låg till högre vikt och sen tillbaka, i 20 till 10 reppetitioner och så tillbaka. Idag körde jag första setet från 1 till 3 kilo och det andra setet från 1 till 4 kilo! Efter det var jag färdig med del ett!

Spinning
Efter styrketräningen ville jag köra lite cardio och istället för att ställa mig på löpbandet gick jag in i spinningsalen där det lägligt nog skulle starta ett 30 minuters pass. Eftersom jag redan innan var ganska varm i kroppen, körde jag igång redan från början och försökte utnyttja passet så mycket som möjligt!

Jag svettades och fick upp pulsen riktigt snabbt och kände mig riktigt nöjd när de 30 minuterna var över och på vägen till bussen konstaterade jag för mig själv att jag trots dåligt minne, faktiskt fick till ett riktigt bra träningspass trots allt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Litet tekniktips, på bilden står du framåtlutad och axlarna ser ut att vara ganska högt upp. Stå rak i rygg, brösta upp dig och sänk axlarna.

Anonym sa...

Ser riktigt tufft och bra ut! Fortsätt träna och så tittar du in på min blogg och får bra tips på mat före och efter träning! Kan det bli bättre! ;)

http://www.emeliesreceptsida.blogg.se