2 apr. 2009

Premiärträning i Solna

Om man går över born, till höger och ner i källaren, på vägen byter stadsdel och tillslut öppnar en låst och larmad dörr så hamnar man på mitt nya jobbgym!

Premiärträning, rygg
Jag har varit bortskämd med att ha 3 minuter till jobbets gym innan jag flyttade in mot stan. Det har varit perfekt och framförallt väldigt bra eftersom man då nästan alltid har hunnit smyga in ett träningspass på lunchen!

Nu mer har jag ca 10 minuters prommenad över bron för att nå jobbets gym och detta ställer till problem eller i alla fall ställer det helt andra krav på plannering och för Er som känner mig är det ingen nyhet att det där med plannering och Pernilla inte riktigt går hand i hand!

Nå väl, idag var jag i alla fall där och det är det som är det viktigaste eftersom jag inte hann träna igår och heller inte idag efter jobbet. Jag letade mig alltså ner och igenom diverse stängda dörrar och hittade snart mitt mål! Mitt nya jobbgym är betydligt större än mitt gamla, men annars kändes det inte som någon större skillnad och jag hittade vad jag letade efter och utförde följande:
Chins i maskin (hata, hata, hata)
Latsdrag brett grepp
Latsdrag smalt grepp
Sittande rodd smalt grepp
Sittande rodd brett grepp
Ryggresningar

Sedan utörde lite Kettelbelt övningar framförallt som rehab för handleden, övriga rehabövningar (som inefattar armhävnignar på knogarna) och slutligen plankan på pilatesboll! Jag kan väll inte skryta med att det gick så bra, men övning ger färdihet och om jag så ska svära mig igenom eländet så ska det gå!

Det mest komiska är att jag faktiskt dör i benen (?!????) innan någonting annat lägger av och när jag säger benen är det främst framsida lår. Hur det kan bli så vet jag inte, men det är i alla fall där jag landar!

PS. Titta, jag kan lyfta handen över huvudet idag! Visst är jag duktig! *skrattar*



2 kommentarer:

Anonym sa...

*hjärtligt skratt* Vännen, du är snart en kopia av din ömma mamma!
//Hanna

Snorkkis sa...

En stor fördel att ha gym på jobbet faktiskt! Hoppas du kommer att trivas i det nya också! Trevlig helg!