16 apr. 2009

I återhämtningens tecken (och lite styrketräning som bonus)!

Jag hade redan igår bestämt mig för att jag, oavsett hur benen mådde, skulle köra spinning som återhämtning idag. Nu ska jag verkligen medge och erkänna att det var väldigt nära att jag åkte direkt hem, men nu gjorde jag inte det och så här efteråt är jag mäkta stolt över mig själv!

Spinning 45 minuter
Det är inte ofta man känner att musklerna i benen bränner redan under uppvärmningen, att dom skriker om man lägger på för mycket motstånd för snabbt eller att dom nästan viker sig när man för första gången under spinningpasset ställer sig upp. Men detta var precis vad som hände idag.
DSC00015

Men så här efteråt vet jag att jag gjorde ett bra val att gå dit. För hur jobbigt det än var och hur mycket mjölksyra jag än hade, gjorde passet nytta. När jag sedan, efter den obligatoriska rörelseträningen, fortsatte ute i gymet för vidare stretch kände jag verkligen hur det värsta onda rann ut ur musklerna och försvann!

Styrketräning armar
Men jag hann faktiskt inte bara med spinning idag, jag hann även med lite styrketräning för armarna med och detta på grund av eller tack vare att jag var lite tidig och inte hade någon lust att bara sitta och vänta.

Jag använde mig av Saras superövningar för biceps dvs triset med curls ett steg fram, curls ett steg bak och bamsecurls i CC. Sedan la jag även till 3 set skivstångscurl och 3 set hammerculs med hantlar.

Hantlar

För tricps gjorde jag puchdowns i CC, omvända puchdowns i CC, kickback med hantlar och den övningen man har i låga trissan i CC, ett rep och sen drar vikten ovanför huvudet bakom ryggen. Ja den heter nog något vackert, men ni förstår säkert vad jag menar!

1 kommentar:

Mia sa...

Låter härligt! Den namnokända övningen är min hat!