15 apr. 2009

Träning med Super Sara!

Delad glädje är dubbel glädje och delad träning är även det dubbel så rolig träning!

DSC00512

Inte konstigt att man blir glad när man möts av en sån här supertjej på gymet!

Styrketräning med Sara
Redan när jag kom ut ifrån omklädningsrummet såg jag Saras tofs hoppa upp och ner borta bland konditionsmaskinerna så jag tog mig snabbt fram för att inte bara heja på henne utan även berömma hennes nya gula skor. Ett par skor som inte bara representerar rolig träning utan även väldigt hårt jobb! Jag är stolt över dig vännen, det vet du!

När så” hälsningsceremonin” var över styrde vi våra skor mot vikter och skivstänger, för här skulle tränas rygg och axlar och vi började med rygg.

Latsdrag, stående rodd med stång, hantelrodd med “twist” för ryggen. För axlarna körde vi militärpress i superset med viktlyft framåt, omvända flyes med hantlar i superset med drag mot hakan. Vi avslutade kvällens träningspass med flys alla Erick dvs många (allt för många kan man tycka) flyes i först stigande vikt för att sedan och gå ner igen!

DSC00513

Eftersom Sara nu mer pendlar mellan sina två hemadresser så ses vi inte lika ofta numer å andra sidan när vi väl ses har vi väldigt roligt tillsammans och jag ser redan nu fram emot nästa träningsdate med Super Sara!

Att glida på vågen
Nått av det häftigaste som hände mig idag var att jag levde på en våg av “ingenting är omöjligt” när jag tränade. Det som i vanliga fall brukar kännas ganska tungt, var idag tungt men inte alls som någon omöjlighet!

Kanske har jag blivit starkare mentalt, kanske är det pannbenet som har blivit lite hårdare eller så är det så enkelt att när man har flyttat fram det man förut trodde var sin gräns, en bit framåt, blir även annat i träningen en dans på den gyllene träningsstigen fram mot målet!Pernilla_01[1]

5 kommentarer:

Sara sa...

haha jag ser ju inte klok ut på bilderna. men det bjuder jag på!

tack för sällskap och pepp vännen! och din komplimang värmde verkligen!!!! :-)

kram på dig!!!!!!!!!! (halmstad väntar på dig)

En Linda sa...

duktig du är nilla. go girl

kram linda

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Sara: ser jag klok ut då???? hahaha men som sagt det kan jag bjuda på jag me!

Kram på dig me och tack för idag (å det där men komplimangen är inget att tacka för eftersom att den va helt san! Det syns jue!)

Linda: Tack tack söta du!

Erika sa...

Oj vad skönt att får rida på den berömda vågen :)

Miss Agda sa...

Vilket roligt träningspass ni verkar ha haft och skönt med sådan flow också!!
Kram