7 apr. 2009

Ben, ben, ben och ben!

Är det någonting jag tycker mindre om att träna på gymet så är det ben. Inte för att jag tycker att jag är svag utan mest för att jag alltid får en grym träningsvärk efteråt och i morgon kommer det inte vara något undantag! Snarare tvärt om eftersom jag har tränat ben i en hel timme!

Styrketräning BEN!
Benpress, den vidriga varianten med 10 repetitioner, 10 sekunder i 90 grader, 9 repetitioner med 9 sekunder i 90 grader osv ner till 0 och väl där skakar benen så man vill ta kväll och gå hem. Men icke, när det är klart är första övningen av många klar och jag har ca 50 minuter kvar av timmen.

Sedan följer utfallsgång runt gymet (jag slutade räkna vid 50 och då hade jag lite mindre än hälften kvar), benböj i smith, kliv upp på allt för hög kub med allt för mycket vikt på axlarna för att sedan "sätta sig ner" på samma låda med lika mycket vikt, jägarvila mot vägg till benen spelade marakas med varandra och lite annat smått och gott! Men jävligast av allt va nog trots allt marklyften i slutet av passet då det varken fanns så mycket kraft kvar i benen och samtidigt sved det i princip hela baksidan av benen (inkl. rumpan)!

Förstår ni att jag inte kommer kunna gå i morgon! Jag kommer att vanka som en anka och be högre makter om nåd! Men, och detta e viktigt, det va roligt och trots skrik och svordommar skrattade jag gott när timmen var över! Och vet ni vad det bästa är, jag ska göra om alltihopa nästa tisdag igen!!!!

6 kommentarer:

Sara sa...

hehehehohoho. du kommer få roligt imorgon!!! :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Mummel.... näää men alla andra kommer att få roligt i morgon *s*

Susanna sa...

Benträningsvärk är underbar men plågsam!

Lotta sa...

Vi är nog alla lite galna som faktiskt ser fram emot träningsvärk.. ;-) Benprssen lät hemsk - men säkert väldigt effektiv!

Jessica sa...

själv har jag druckigt vin, ätit pizza och kollat på fotboll....

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Susanna: plågsam var ordet sa Bill.....
Lotta: Benpressen är hemsk, i alla fall från 5 och neråt....
Systeryster: mmmmm men tänk så starka ben jag kommer att få ;) Ses på lördag!