17 apr. 2009

Fredag hela långa dagen!

Det är fredag och fredag betyder att det snart är helg. Men innan jag får stänga igen butiken här på jobbet är det både ett par timmar och ett par saker som måste fixas!

Idag åkte jag till jobbet utan träningsväska, en ganska ovanlig företeelse i mitt liv, men det händer. Och när jag ändå var igång passade jag på att ta på mig något annat än slita jeans och t-shirt, så idag trippar jag omkring i mina nya skor och ser riktigt ordentlig ut!


Paris
Jag ska åka till Paris i maj tillsammans med systeryster och snälla mamma (som står för kalaset) Vi ska fira långhelg blad rödvin och baguetter, museum och andra sevärdheter. Det ska självklart bli alldeles underbart och eftersom resan inte går för än 14 maj hoppas jag att det blir både varmt och soligt!

Igår bokade jag och syster hotell i Paris efter en lagom lång överläggning på telefon. Det blev tillslut Hotel Mayet som ligger en bit utanför själva centrum men nära de latinska kvarteren. Och som jag och syster konstaterade, det är så stort i Paris, så tunnelbana kommer vi att behöva åka ändå, då kan man lika gärna bo fint och åka bort till sevärdheterna!

Nu gäller det bara att hitta ett par riktigt sköna promenadskor och öva på att säga ”orvar”

1 kommentar:

Miss Agda sa...

Härligt med Paris! Quartier Latin är helt underbart så det är ett bra område att bo i (eller att bo i närheten av). Vi köpte en Paris-bok om ni vill låna? Och annars kan jag bidra med en del tips då jag har varit där några ggr.
Kram!