29 apr. 2009

En alldeles vanlig onsdag

Vad gör man en onsdag när man utan förvarning fick jobba över, inte kände att man hade så brottom hem och dessutom har träningskläderna med sig? Går och tränar så klart! Idag blev det lite spinning!

55 minuter backe
Mötet drog ut på tiden och jag kände mig mer och mer frustrerad över att det aldrig ville sluta. Lägg därtill att min planerade ledighet i morgon flög all världens väg i takt med att just omnämda möte gav både svårlösta frågor och funderingar. Så när jag väl blev “utsläppt” var jag både sur och ganska grinig!

Men då finns det, som ni alla redan vet ,ett alldeles utmärkt sätt att få bort frustrationen! Träna och för mig gäller i dessa lägen endera en snuskigt tung styrketräning eller ett hårt spinningpass, idag blev spinning.

DSC00015

Med andan i halsen och skorna i handen kom jag in i spinningsalen precis i samma sekund som instruktörs tjejen slog igång uppvärmningsmusiken så utan några vidare krussiduller va det bara att ställa sadeln i rätt höjd och trampa iväg!

Det visade sig att jag faktiskt har varit på det här passet förut, visst det var ett tag sen men eftersom musiken var den samma som sist så visste jag vad snart vad som väntade. 3 backar om 3 låtar var med 2 minuters vila emellan och tro mig när jag säger att jag tryckte igång benen från första till sista minut!

Soffan
Väl hemkommen från träningen sitter jag nu i soffan mätt och belåten och är varken sur eller grinig. Det flög nämligen iväg i takt med att motståndet och kadensen ökade i mina pedaler. Så istället för irritation i kroppen vilar nu ett lugn och den sköna tröttheten som infinner sig efter ett hårt pass!

Nu är  min enda önskan att det kan komma en regnskur under natten så att pollen eländet kan lägga sig ner på backen och jag slipper se ut som jag har druckit whisky hela natten igenom!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

finns inget bättre att komma ifrån grinighet än träning! så jävla skönt!! få ta ut aggresioner och frustration efter en pissig dag! lovely!! =)

Trevlig valborg!!!