13 apr. 2009

Träning, annandag påsk!

Det var med ett ganska tomt huvud jag gick till gymet idag, inte för att viljan saknades utan mer för att jag inte visste hur kroppen skulle reagera!

Spinning 45 minuter
Jag åkte alltså in till stan för att träna idag, jag åkte till Zenit och ett 45 minuters pass klockan 12. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig varesig av instruktören eller deltagarna, skulle jag kanske vara själv? Det visade sig att vi var några tappra själar som hade letat oss dit idag, några som kände att det var slut med påskfirande och dags att börja röra lite på oss igen!

Passet förflöt på ganska bra. Kroppen var lite seg och jag konstaterade, för vilken gång i ordningen vet jag inte, att kondition verkligen är en färskvara. Jag har missunnat spinningen framför annat i några veckor och det kändes verkligen idag. Så skärpning med det!

Styrketräning
Direkt efter spinningen passade jag på att besöka den i stort sett tomma styrketränings delen på gymet. Jag körde en sväng för rygg och lite axlar, mest för att min rygg (ryggslut) blir så argt på mig om jag inte tränar det ordentligt. Det blev latsdrag, sittande rodd, omvänt ryggdrag i maskin (svårt att förklara, men man sitter tvärt om och har händerna fel, men det tar ordentligt där det ska) och ryggresningar.

Sen va det som sagt var axlar och där hade jag Ericks ord ringande i öronen under hela tiden. Jag gjorde axelflyes med 1,2,3 och 4 kg hantlarna. Man börjar på ett, går upp till fyra för att sedan gå ner igen. Repetitionerna är från 20 (på det lättaste) till 10 på de tyngsta och trots dessa till synes lätta vikterna svider det ordentligt innan man är klar. Att man sedan gör allt 2 gånger gör inte saken bättre. Efter det blev det några drag mot hakan i superset med lyft rakt fram och avslutningsvis körde jag tre set för baksida axel.

Efter träning och dusch har jag sedan dess sprungit på stan (ja jag sitter faktiskt i SOUK gallerian just nu) efter väldigt speciella saker, men mer om det senare!

Inga kommentarer: