21 apr. 2009

Morgonträning!

Det var inte igår som jag och Ciz morgontränade, detta räknade vi ut när vi satt på våra cyklar i morse innan klassen började. Varför ska det vara så infernaliskt svårt att ta sig upp på morgonen när det är så skönt att starta dagen med träning?

Spinning
Jag och Ciz besökte Super Terese pass på Zenit i morse och startade dagen med 45 minuter spinning. Mina ben gillade verkligen dagens uppstart och gav mig precis det svar jag behöver inför kvällens utmaning! Men jag förundras faktiskt över att jag fortfarande kan känna av stelheten i musklerna på framsidan av låren, trots att det gått en vecka sen PT passet!

Nu var det ingenting som hindrade mig nämnvärt och jag fick upp flåset ordentligt innan passet var över. Tack för det kroppen!

Passet i sig var uppbyggt med intervaller, raksträcka och backar! Visst sög det rejält i benen efter 6 minuter stående cykling, men det släppte lika fort när jag fick trampa ut dom igen och passet var som alltid kanon!

Stress
När så träningspasset var över, börjar mitt andra pass, nämligen det som tar mig från gymet till jobbet! Jag springer ner till omklädningsrummet, har förberett i skåpet så att det bara är att hoppar ur kläderna, snabbt in i duchen och minst lika snabbt på med kläderna för att rusa till bussen som går 07:42 mot Norra Station.

På bussen, 07:43!

1 kommentar:

Miss Agda sa...

Du hade inte kunnat uttrycka det bättre, Varför ska det vara så infernaliskt svårt att ta sig upp på morgonen när det är så skönt att starta dagen med träning?
Det undrar jag med.
Ps: Morgontränade idag:)