12 apr. 2009

Påskmiddag och familjefirande!

Precis hemkommen från min mor och hennes sambo där årets påskmiddag inmundigades. Magen står i åtminstånne fyra hörn medans mättnadskänslan är enorm. Det är tur att det bara är påsk en gång om året!

Dagen började dock hemma hos syster med påskfika, där mina muffinsar och systers himelskt goda och precis lika onyttiga chokladkaka fikades på. Dit kom även far, farmor, faster och ingift farbror och vi mumsade alla lika glatt på fikabrödet! Sen blev det fotboll och alltså vidare färd hem till mor och det va alltså där det seriösa ätandet började!

Sill, lax, ägg, bökling (som jag inte åt) potatis och nubbe (även denna hoppade jag glatt över) till förrätt, fisk romsås och potatis till efterätt, frukt i ugn med vit choklad till efterätt och till kaffet tiramisu... ja ni förstår att jag är mätt va!

Nu sitter jag alltså och jäser i soffan och ska inom väldigt snar framtid krypa ner och sova min skönhetssömn. Å tro mig jag kommer nog drömma om mat!

Jag hoppas att ni alla där ute har haft en underbar påskafton och hoppas att fortsättningen på helgen kommer att bli lika underbar!

Inga kommentarer: