13 apr. 2008

Söndagsfix

Söndag, en dag för förberedelser inför veckan!

Söndagsfix
När jag va liten fixade alltid min mamma naglarna på söndags kväll. Då visste man att det snart va dax för en ny vecka! Jag har tagit över mammas söndagspyssel, men istället för pedikyr lagar jag matlådor som räcker till lunch och mellanmål hela långa veckan! Då slipper jag stå på kvällarna med kastruller över hela köket!

Past till mellanmål No2 om dagarna

Veckans ägg ranson som kokas i ångkokaren!

Utöver matlagningen ser jag även till att ladda alla dessa maskiner som jag har blivit beroende av. Mp3 spelaren måste ha nya batterier liksom mobiltelefoner och datorer.

Dagens mat
Efter gårdagens mat och godisorgie är det nu en ny vecka för mig. Ja mina veckor börjar på söndagar nu mer! Så idag har jag varit duktig och ätit bra och balanserad kost. Det började med en frukost med yogurt, banan och Kellogs Special K. Till lunch åt jag Fitnessgurusn lunchmacka med lövbiff (tack för tipset, det smakade verkligen kalas!) och till middag har jag fått en variant av Taco paj där jag blandar taco kryddan i pajdegen och istället för kesella har laktosfri keso!
Tacopaj med brocoli
Jag va även duktig och stoppade i mig både snabbt protein och snabba kolhydrater efter träningen dvs proteindrink och knastertorra, osaltade riskakor! Det är kanske inte någon smaksensation, men det är bra för kroppen och musklerna!
Nu ska jag slötitta på TV, packa träningsväskan inför i morgon och sedan avsluta dagen med ytterligar lite protein i form av nattprotein blandat med blåbärssoppa och havremjölk!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Taco paj är en riktig favorit hos ett matvrak som jag!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja du, gott e det! Å när man sen kan göra den lie nyttigare än vanligt (i alla fall när jag äter det till vardags) så blir ju saken ine sämre!

Anonym sa...

Goddag. En fråga. Hur förvarar du äggen för att dom ska klara sig under en hel vecka? Jag har fått för mig att dom blir dåliga efter max 1-2 dagar? Om inte är det ju skitsmart att koka 10 stycken på en gång.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nej nej, jag koka rmina, har en tom äggkartong och har dom där hela veckan, å inte blir dom dåliga! Jag har i alla fall inte märkt det! *S*

Anonym sa...

Okey, ska testa det för det är ju själva väntandet på äggen som är jobbig med dom.