8 apr. 2008

8/4 - KinesisCirkel och Yoga

Premiär och en nygammal vana!
Nu har jag både varit med om och överlevt min allra första KinesisCirkel på SATS Zenit och jag säger att det e tur att killen som har passet både e söt och elak på en och samma gång, för annars hade jag nog kroknat långt innan jag gjorde det. Men med den närvaron, den viljan att rätta till när man gjorde helt galet och den önskan att vi som va där skulle få ut så mycket som det bara gick gorde att jag och många med mig, tog i det allra yttersta ända in i det sista! Sen att jag låg helt rätt i mitt "varv" (man jobbar 45 sek. på varje station och varvar 4 gånger) och i mitten och avslutade med pulshöjare gjorde inte saken sämre!

Som jag skrev innan var jag rädd att det skulle vara mycket övningar som min fot inte skulle klara av. Det va två! "Höga knän" och "bred armhävning med framåthopp upp i upphopp och så ner igen", men jag gjorde så gott jag kunde. Även under övningen för baksida axel kunde det gått illa eftersom vi egentligen skulle stå på en balansplatta, men det lät jag bli och struntade i (balansplattan alltså).

KinesisCirkel va annars väldigt roligt. Jag svettades ymnigt efter en stund och jag höjde pulsen inte bara där man va "tvungen" utan även i vissa styrkeövningar. Det är något jag defenitivt vill göra igen

Yoga
Efter cirkelträningen sträckte jag det långa benet före det korta och sprang bort till receptionen igen. Jag hade förvarnat om att jag stod på väntelista till kvällens Yoga men att jag skulle gå på passet innnan. Som tur va hade dom lagt undan min biljett, för ja jag kom med! Så kvällen har avslutats med SatsYoga och det va precis vad jag behövde! Om möjligt var avslappningen i slutet ännu mer underbar än vanligt. Idag fick jag även lite hjälp i mina vridningar som jag har lite svårt att få till och vet ni, jag börjar faktiskt få fnurr på den där eländiga hunden som jag så länge har hatat!

Summering av kvällen
Som jag skrev innan är KinesisCirkel något jag defenitvit vill göra igen. Kanske inte varje vecka, men som omväxling till Pumpen funkar det kalas. Sen att cirkelträning passar mig, att jag faktiskt tar i lite mer när jag känner att det bara handlar om korta sekundrar och att jag snart får byta, är bara en bonus! Cirkelträning som form är en form jag ska utnyttja oftare!

Det som är synd är att man kommer hem så sent när sista passet (Yogan) slutar 20.00. Hela kvällen är över när matlådorna är lagade, middagen är i magen och disken är fixad. Men det är kanske ett billigt pris för fantastisk rörlighet *garvar*

4 kommentarer:

Sofy sa...

I love cirkel!!! tycker dessutom att man inte hinner göra 300 reps (nåja, jag överdriver som vanligt) som man oftast hinner på body-pump och därför kan ha lite mer pressande vikter.

Grattis till lyckad träningskväll!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja, cirkel is the shit skulle man kunna säga! Varför tränas det inte cirkel oftare? *skrattar*

Tack vännen min!

Puma sa...

kul att du gillade det men svårt att lägga ännu ett pass till högen som man vill hinna med :-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Ja... det börjar bli liiiiiite mycket nu *skrattar* Undrar om man kan få två dagar till per vecka, det vore nämlien inte helt fel i tidsperspektivet i alla fall!