16 apr. 2008

16/4 - Styrketräning och BodyBalance

Som jag nämde innan var planen styrketräning innan BodyBalance passet idag, å precis så blev det!

Rygg och biceps
När benen gör lagom ont, bröstet precis börjat "läka", då e det dax att ta itu med ryggen och biceps! Det va precis det som hände idag! Jag åkte från jobbet direkt till SATS Stureplan där BodyBalance passet skulle ta sin början klockan 18, bytte om från jobb till träningskläder och körde igång. Själva styrketräningen tog exakt 30 minuter och va ytterst effektivt!

Idag va det 3*8-10 (set * repetitioner) och det va koncentration och strikt utövande som gällde! Övningarna var:
  • Lastdrag brett grepp
  • Sittande rodd i maskin
  • Hammercurl i CC
  • Bicepscurl med stång
  • Koncentrationscurl

Jag körde två set med belastningen som jag brukar göra, men i sista settet ökade jag på ett snäpp för att få känna på det. Å ja, det gick bra, så till nästa gång måste jag öka hela vägen!

Efter styrketräningen gick jag på löpbandet och kärde mina 15 minuter lufs, som jag nu mer kallar det!

BodyBalance
Sen va det då dax för lite stretch, vrid och styrketränign för magen, därav blev det ingen mage under styrketräningen! Å vet ni va, idag kunde jag nästan köra alla balansövningar med min dåliga fot! Jag är så lycklig! Visst vingligt va det, men jag stog på ett ben, på den dåliga foten! Övning ger helt klart fädighet! *glad Nilla*

Inga kommentarer: