10 apr. 2008

10/4 - Väldigt försiktig styrketräning

Det är inte genomjävligt, men det känns!

Oöm behandling av en kollega
Det blev en sorts "massage" idag, det gick faktiskt inte att undvika. Jag pratade men en av mina kollegor som i sitt förra arbetsliv, dvs innan han skolade om sig, var naprapat i morse om min rygg. Han tittade, böjde, vred och klämde lite till på min rygg. Sedan drog han till den så det knakade i hela rummet vi befann oss i! Tjoho ja. Efter hanns minst sakt oömma behandling sa han åt mig att jag skulle besöka jobbets massör och få mig en genomkörare i ryggen. Troligtvis ligger en liten jävla nerv i kläm som gör att det smärtar nå så fruktansvärt när jag sitter/går/står i vissa ställningar! MEN det är inte nått farligt eller skadat och jag kan själv se till att jag blir ordentligt varm och stretcha ut muskeln försiktigt själv!

Glad, men något stapplande, i hågen gick jag ner till gymet och bokade massagetid, tyvärr får jag vänta ett par dagar innan jag fick tid, men det kan det iof vara värt! Å när jag nu ändå va där och hade träningskläderna med mig passade jag på att köra ett väldigt försiktigt men ändå ett styrketräningspass för triceps och axlar (samt lite bröst). Men innan jag började gick/lufstade jag fram på löpbandet i ca 15 minuter så jag blev riktigt varm. Sedan bad jag en av ledarna där nere att hjälpa mig sträcka ut ryggen. Behöver jag säga att det va skönt? Å nån stans i slutet kändes det som att de sa klick i ryggen och nu kan jag faktiskt vrida mig lite åt både höger och vänster!

(Bröst-) Triceps-Axlar
Jag började med min enda bröstövning nämligen sned bänkpress i smith! Övergick sedan till Puschdowns i superset med omvända puchdowns med stång osh sedan puchdowns med rep. Efter det körde jag drag mot hakan i superset med axelpress, båda med lös stång och som vanligt avslutade jag allt med mina älskade flyes. Idag körde jag 3*10 på alla övningar och som vanligt fick det svida till ordentligt i det sista 2-3 repetitionerna!

Eftermiddag, kväll
Enligt planen skulle jag egentligen köra Pump ikväll, men jag känner att jag fått min dos av den sortens träning i och med KinesisCirkeln som även det tränar uthålligheten i musklerna. Således la jag in dagens styrketräningspass och stryker Pumpen!

Inga kommentarer: