16 apr. 2008

Matbilder

Tänkte bjussa på dagens middag i bildformat idag! Eftersom jag va så otroligt slut på energi efter passet passade det väldigt bra med denna middag bestående av fullkorns bulgur, lax, vitlök, lök, gröna bönor och curry!


Till efterett fick jag en ny sorts soya yogurt som jag hittade på T-Jarlen på vägen hem. Smaken va väll inte någon sensation men den smakade betydligt bättre än min mixade laktosfria Keso som jag försökte mig på igår!

Det totala kcal intaget på middagen 491 stycken! Helt ok enligt mig, speciellt efter träning!

Nu väntar nattproetin, lite hocky och sen Natti natt!

7 kommentarer:

Susanna sa...

Har du tips på något bra program man kan räkna ut kcal, och protein, kolhydrat och fettinnehåll i olika livsmedel och maträtter?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Susanna: Just nu är jag medläm på Viktklubb (aftonbladets viktminskarsite) och använder det för mina uträkningar. Nu kostar det en slant att vara med och dom har ju till syfte att vi ska bli "banta" med dom. Men det finns andra gratissiter ute på nätet, har dock inte provat någon av dom än (men det komemr nog snart).

Anonym sa...

åh, snabb recension av sojayoghurten!
Som vegan har jag vant mig vid den lite 'annorlunda' smaken, men jag minns att jag tyckte den var helskum från början - när jag var van vid mjölkprodukter. Nu tycker jag mjölksaker smakar jättekonstigt.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Funrun: ja jo jag tror man måste vänja sig , men soya yogurt kan jag faktiskt fixa, däremot kommer jag nog aldrig förstå mig på soya mjölk... klumpigt blir det och smakar.. nääää... men yogurt funkar nog efter lite övning *S*

Sofy sa...

Bra att du hittat ett juste alternativ till keson!

Nilla, måste man ha en våg för att köra viktklubb?!

Anonym sa...

klumpigt? Skaka dem innan du öppnar förpackningen! =)
Det finns iofs många olika sorters sojamjölk, och min favorit ärAlpros sötade. Jag äter den till gröt. Den är också väldigt god att göra latte på om man vill ha det.

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Funrun: ja jag skakar den... men som tur e finns ju annan mjölk jag kan ha i kaffet (fast jag saknar fortfarande Arlas lättmjölk, ja jo så e det)

Softy: våg, ja en hushållsvåg är en fördel att ha, själv skulle jag inte kunna klara mig utan den, men en vanlig våg kan man allt strunta i!