14 apr. 2008

14/4 - Lunchstyrka

Basövningar ger styrka i hela kroppen!

Lunch styrka!

Så va det måndag igen och tiden var åter inne för ett snabbt och effektivt pass på luchen! Idag stod det så kallade basövningar på shemat, 3 set á 12 repetitioner var och således med lite lägre vikt än vanligt! Det som är bra med basövningarna är att de involverar mer än en muskelgrupp åt gången och därför passar det så bra när jag tränar på lunchen, då man har en begränsad tid på sig!

Övningarna för dagen var:
  • Benböj i smithmaskin
  • Marklyft i smitmaskin (ståendes på en stepbräda)
  • Rodd i maskin
  • Axelpress med hantel
  • (Bänkpressen utgick eftersom vi körde bröst igår)

Jag avslutade passet med 10 minuter rehab för foten i den skakiga maskinen och därefter försökte jag stretcha ut varenda liten muskel i framförallt benen!

Träningsvärk
På tal om träningsvärk, jag fick ett sms av Puma på förmiddagen där hon undrade om jag hade någon träningsvärk sen igår. Jag svarade att ja inte kännde nått och va besviken, detta trots att jag tog i så jag trodde jag skulle dö under gårdagens träning. MEN när jag kom ner i gymet idag insåg jag att ja faktiskt har känningar i bröstet! Förstår ni bröstet, min eländiga muskel som jag aldrig hittar! Den känns av idag! Jag är så glad! *dansar en sväng i det nya rummet*

Inga kommentarer: