18 apr. 2008

18/4 - God morgon Yoga!

Solhälsningen tillsammans med solen

Yoga
Idag, denna soliga (jaja lite moln finns det på himlen, men ni vet väll att bakom molnen lyser alltid solen ;)) morgon har jag startat dagen så som den själv gör, nämligen med solhälsningar! Jag har alltså varit på Yoga!

Det är skillnad att göra yoga på morgonen och på eftermiddagen/kvällen. För det första är jag fortfarande morgonstel, jag har inte "väklat ut mig" (hur mycket man nu kan väckla ut 165 cm) och är inte riktigt vaken. Men om man bortser från detta och arbetar utifrån de förutsättningar som kroppen ger, funkar det faktiskt ganaka bra att yoga på morognen! Däremot får man/jag inte förvänta mig nårgar nya höjder utan mest underhålla det som redan finns!
Passet idag gick alltså helt OK. Det känns dock i kroppen att jag har kört på och ordentligt hela denna veckan. Benen är lite småstela, armarna protesterar lite, axlarna har inte lika mycket kraft som brukligt. Men eftersom det är signaler att jag jobbat bra, njuter jag i fulla drag!


Inga kommentarer: