12 apr. 2008

Ätardagarnas vara eller icke vara!

Nu är ätardagen över för den här veckan och ja, jag har ätit. Ni som läst konversatione i Pumas blogg vet redan vad jag har stoppat i mig under dagen, för er andra kan jag berätta hur det sett ut. Jag började som sagt med ostmackor (lagrad ost funkar även fast man e laktosintollerant då laktosen försvinner under en lagring över 12 månader) och kaffe. Mellan tvättstugan och dammsugaren blev det faktiskt några till. Sen har jag ätit Tuttifrutti Passion, chokladpralliner från Robert E, McDonalds, sushi, Tofu glass och druckit Cola light!

Jag vet att det finns olika åsikter om just ätardagar, men om jag ska nå de resultat som jag vill och för att jag skall orka hålla en strikt diet 6 dagar i veckan, måste jag få veta att jag får äta precis det jag är sugen på just under lördagarna. Det kanske tar lite längre tid att nå dit jag vill, men då når jag dit. Om jag inte fick mina ätardagar hade jag inte nått målet alls! Sen har jag märkt att min kropp måste schockas ofta för att den överhuvudtaget skall släppa nått av de överflödiga! Så därför har jag mina svullar dagar och jag är glad och nöjd över dom!

Men nu är dagen över och en nybäddad säng väntar mig inom kort, detta trots att det är lördag och klockan inte änns e elva! *skrattar* Natti natt"

Inte bara jag som gillar nytvättade lakan!




5 kommentarer:

Puma sa...

god natt nilla och cosmos!

Anonym sa...

Jag har också lördagar som ätardagar. När jag började mitt nyttiga liv kallade jag dom för "frossardagar" och det var precis vad det blev. Jag åt konstant hela lördagen, precis ALLT det där jag inte fick annars. Så på kvällen var man minst sagt äckelmätt...

Efter hand så har jag börjat tycka mindre och mindre om sötsaker och igår blev resultatet av min ätardag en kaka och en liten bit glass. Jag vet att det inte är långt mellan lördagarna och jag behöver inte ha allt VARJE lördag. Jag tror att man kommer dit så småningom, fast för mig tog det ganska lång tid.

Nu är det semester för min del och då blir det ätardag varje dag! Man kan ju inte sitta på cypern utan glass och jordgubbar :)

Anonym sa...

Jag tror absolut att en ätardag kan vara bra, nu har jag tagit bort min och hoppas på resultat...

Anonym sa...

en renbäddad säng är bland det bästa som finns!

Sofy sa...

Lät som en rikrigt bra och lyckad dag tycker jag! Ätardag deluxe kan man ju inte kalla det direkt, även om det såklart blir mer än när du är strikt. Jag menar..du hade ju kunnat välja väldigt mkt tokigare så det är ju fortfarande bra!

Trist söndag idag...hoppas det går bra med återanpassningen. Förresten, hur funkar det med livet utan cigaretter?! Du har väl inte gett upp matchen?