20 apr. 2008

20/4 - Styrketräning och solig prommenad

Tungt, men trevligt!

Styrketräning med Puma
Vi börjar få rutin på det här nu, ett styrketräningspass på söndagar börjar bli rutin och en stående punkt för helgens schema och det är alltid lika trevligt! Idag körde vi bröst, baksida axel, biceps och triceps på Zenit i deras PT hörna, som på söndagar är väldigt folktom!

Detta gör att man/jag/vi kan svära och peppa utan att störa någon annan och framförallt slipper konstiga blickar, som jag iof skiter rätt högaktningsfullt i, men som man ändå väldigt ofta får när man är tjej och faktiskt tar i när man styrketräningar. Vad är det som är så konstigt att en tjej vill lyfta tungt och pressa sig själv på gymet? Jag bara frågar!

Övningarna som avklarades under de 60 minuter vi höll på var följande (det va Puma som förde anteckningarna, så jag kan glömma någon här):
  • Bänkpress
  • Bröstpress med hantlar i superset med Flyes för bröst, med hantlar
  • Baksida axel med hantlar
  • French press med Z-stång i superset med press mot naveln med Z-stång
  • Puchdowns i CC
  • Bicepscurls med stång
  • Koncentratioscurls med hantlar (Puma körde Hammercurls på balansplatta)

Solig prommenad
Efter ett svettigt pass begav jag och Puma mig ut i det sommriga Stockholm. Vi gick ner mot stadshuset och följde vattnet bort mot västerbron. Ungefär precis mitt emellan stannade vi till och mumsade i oss den lunch som jag hade rört ihop innan jag mötte Puma. I mina medhavda lådor kunde vi hitta Bulgur blandat med röd chilli, lime, gurka, melon och kräftstjärtar. Sedan fortsatte vi vår vandring över Västerborn bort mot Hornstull, där våra vägar skiljdes åt!

Nu va det inte bara vi som var ute och prommenerade i sommarsolen! På gångvägarna trängdes det barnvagnar, cyklister, spatserade par, barn, kompisar med picknick korgar och många många fler. Det är rätt fantastiskt att se hur vi svenskar verkligen kommer ur från våra små hålor så fort solen visar sig på himlen.

4 kommentarer:

Puma sa...

tack för bilderna, och tack för att du inte publicerade de där på mig när min stora rumpa syns... ;-) och stort tack för god lunch! (jag åt en glass sen också. en magnum - men bara 247 kcal!!!)

Löpning & Livet sa...

Låter som en superhärlig dag!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

hahahaha... jaja Puma... dina bilder på mig och min rumpa va inte så smickrande de heller *garvar*
Åhhh Magnum... men det åt jag igår... himelst!
Tack själv vännen!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Andrea: det va det me, jag lovar