3 apr. 2008

Dagens outfit

I brist på träning tänkte jag göra som de "riktiga" bloggarna dvs publicera dagens outfit!

Vårkänslor
Det finns något som jag nästan aldrig gör innan jag åker til jobbet och det är att "piffa" till mig. Det känns nämligen lite som att strö pärlor åt svinen om jag plannerat att träna på lunchen och sedan åka direkt till SATS efter jobbet. Men idag, i tillfriskningens och det vuxnas tecken (mmm jag försöker i alla fall), gav jag ju mig själv ytterligare en dag för att bli av med bacillerna och då passade jag på att faktiskt sätta på mig ett ansikte. Jag kände mig även "vårig" när jag vaknade i morse, så jag letade fram den nya vita vårtunikan jag fyndadet på Vila utförsäljningen sist.

Här, på var sin sida, ser ni mig både med och utan vårjacka men även mina röda högklackade skor som jag idag har envisats med att strutta omkring i. Ni vet väll att alla kvinnor har rätt till ett par röda skor å jag har faktiskt två!

Å när vi ändå pratar om piff och stil, snart snart snart hoppas jag att mitt hår ska "trilla ner" så jag slipper se ut som ett "Penn-troll"! För när man ser det så här, ja då ser jag verkligen ut som ett litet troll (och ja, jag hade faktiskt försökt fixa det idag....), eller så får det bli sommar nu så jag kan börja med solglasögon i pannan (räddaren i nöden)

Dagens boktips
Jag vill även passa på att tipsa om en väldans bra bok som jag lyssnar på just nu. Det är Pernilla Glasers Mitt rätta jag. Jag lyssnar på den i min musik maskin till och från jobbet och idag satt jag och fnissade glatt!



Inga kommentarer: