14 apr. 2008

forts. 14/4 - Spinning i Telefonplan

Pias pass börjar bli populära, så missar man att boka innan får man inte plats!

Spinning
Det är ju måndag å då är det spinning på agendan, men tyvärr hade jag visst glömt att boka Pias spinning och när jag väl kom på det, då va det fullt! Ryktet har nog gått stan runt, ryktet om att Pias pass är kanon och en av veckans många höjdpunkter!

I brist på plats på Hötorget vände jag näsan mot Telefonplan och ett 55 minuters pass! Telefonplan är ju hemma eller i alla fall nästan hemma och det är alltid possetivt att ha nära hem när magen kurrar som en spinnande katt efter passet (och jag inte har några kcal kvar till en banan). Idag blev jag faktiskt possetivt överaskad av passet! Visst, det har fortfarande ganska långt kvar till spinningeuforin, men det fanns nått bra och peppande idag som gjorde att jag både svor och trampade så svetten skvätte i pannan. Troligtvis märktes detta med sin fulla tydlighet eftersom Karolina som höll i passet, efteråt kom fram och berömde min hårda körning vilket både va smickrande och kul!

Idag hade jag faktiskt kunnat sitta kvar och köra minst ett pass till, men eftersom det va ett gult pass och jag tycker den gula klassen (förkoreograferat) den här omgången e så genomtrist, så sket jag faktiskt i det! Men nu känner jag verkligen att jag är tillbaka efter sjukdomen, jag har fullt fräs i benen igen. Det va nästan så att 55 minuter va lite kort idag, å ja det kommer från mig, roligt!

Benstyrka
jag har många gånger pratat med Pia om att mina ben dör före mitt flås under spinningen. Pia har sagt att det troligtvis beror på benstyrkan så idag fokuserade jag väldigt mycket på motståndet under klassen, mycket motstånd, mycket tryck och skönt pirr så ofta som möjligt! Nu ska Nilla bli stark i sina spinningben!

Å så en sak till, NU kryper det verkligen i bröstmuskeln! Jag är så glad!

Inga kommentarer: