31 mars 2009

PT träning!

Jag visst redan innan jag klev in på gymet idag att det skulle tränas axlar och mage, men aldrig hade jag trott att det skulle svida så här, NU!

Axlar och mage
Det är tisdag och tisdagar betyder träning med Erick! Redan innan passet, eller faktiskt redan efter förra veckans träning, visste jag att det skulle tränas axlar och mage och jag antog utmaningen med viss skräckblandad förtjusning!

Axlar är att av det roligaste jag vet att träna. Detta beror nog i grunden på att jag, när jag började träna, hade en målbild över att jag en gång skulle kunna bära en väska på axlarna och har nött det ganska mycket. Men idag tog Erick mig till oanade höjder!

Vi började med favorit flyes;en. Först 1 minut med gummiband för att hitta formen (?) för att sedan gå över till flyes med hantlar. Jag brukar köra droppsett dvs börja med hög vikt och få reppetitioner för att sedan sänka vikten och öka reppetitionerna. Idag blev det lite åt andra hållet! I första varvet använde vi oss av 1, 2, 3 kilos vikterna, vilket kan låta lite. Men med 20, 15, 15, 10, och 20 reppetiti0ner va det allt annat än lätt och kom även ihåg att vila är för mesar, så något sådant blev det inte. Nästa varv (ja det va två) las det till en 4 kilos vikt och den här gången gick vi från 4 ner till 1 och direkt efter 1an fick jag svinga en kettelbelt klump väldigt många gånger över huvudet!

Sedan följde lyft rakt fram i superset med statiskt sittande i jägarställning med armarna rakt ut med en bodybar vilandes på handens översida samt två övningar för baksida axel i superset! Under övningen i jägarställning skrek jag och det sved så i axlarna att det nästan kom tårar, men kul va det och efter detta fanns det absolut ingenting kvar av styrka i axelpartiet och händerna bokstavligt skakade när vi vände oss mot magträning!

För mage fick jag göra allt från magträning med rullande hjul till att sitta i båten på en Bouso boll och cykla med fötterna och plankan på pilatesboll! Aj aj aj, men ack så nyttigt!

Att ge upp
När jag är och tränar med Erick vill jag aldrig ge upp. Visst ibland, eller ganska ofta, behöver jag lite hjälp med de sista reppetitionerna men jag vägrar att ge upp! Är det 20 som skall göras så sliter jag och skriker tills det är gjort om det så är det sista jag gör!

Men idag och även förra gången jag utsattes för plankan i slutet av ett pass orkade jag inte stå på fötterna utan fick reterera ner på knäna! Detta gör mig otroligt sur och tvär då jag verkligen inte vill misslyckas under dessa pass! Jag är där för att ge allt och jag försöker göra det varje gång.

Så nu har jag gett mig själv en hemläxa, nu ska här stås i plankan och nästa gång ska jag banne mig klara mig i dom ynka 2 minuterna som krävs! Så det så!

Nu har jag fått i mig mat och ska packa väskor och lyfta det tunga redan idag, för i morgon kommer jag nämligen inte att klara det, i morgon kommer jag få dricka mitt kaffe med sugrör!

6 kommentarer:

Sara da träningspartner sa...

haha. låter som ett fruktansvärt pass. vad vi gör är rena rama barnleken i jämförelse!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Sara: Det VA ett fruktansvärt pass, fruktansvärt hårt och ROLIGT!!!!! *s* Å idag, ehhhhh det va svårt att äta frukost!

Em Löfgren sa...

starkt jobbat! jag ska oxå försöka förbättra mig på plankorna, 2 minuter blir mitt mål! heja heja!

Susanna sa...

Det är inte roligt att stå i plankan efter att man har tränat axlar! Tycker axlarna brukar dö före magen...

Lotta sa...

Råkade också ut för plankan igår efter att ha tränat axlar.. Det gick ju inte ås bra kan jag lugnt påstå.. *harkel*

Starkt jobbat dock!!

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu