20 mars 2009

Underbara fredag!

Ibland är livet i allmänhet och fredagseftermiddagar i synnerhet väldigt trevliga tidpunkter. Som idag när jag redan nu har tagit fredag och sitter i skrivande stund på café med en rykande kopp kaffe i handen. Visst har jag lite att fixa med efter mötet jag precis har avslutat, men jobbet kommer att finnas kvar både i morgon och på måndag samt att det inte är akut nog för att behöva göra en fredag eftermiddag, så det kan således vänta!

Istället ska jag njuta av att jag faktiskt redan nu har helg, att jag inte har några måsten alls utan faktiskt kan göra vad som faller mig in. Kanske svänga in i en affär, kanske gå runt hörnet ner till gymet. Eller så sitter jag kvar här en stund till, sörplar vidare och glor på människorna som stressar utanför fönstret!

2 kommentarer:

Anonym sa...

orättvist!!!

Miss Agda sa...

Helt rätt! Såna fredagar vill jag också ha!!