13 mars 2009

Morgonspinning med puls!

Ciz hamnade på 98% av max redan under första låten, själv slet jag för att komma över 75!

Morgonspinning 45 minuter
Det är fredag, det var morgon och faktum är att det var ljust när jag sömndrucket raglade iväg till bussen! Jag satt uppe lite väl länge igår och att jag sedan inte kunde somna utan att ha kollat "det och de" så var klockan vipps 02:00 och jag skulle snart upp igen! Men upp kom jag alltså om än med visst motstånd!

I morse va det alltså dax för puls spinning med Terese på "förarplats" och Ciz som medcyklist. Dock använde jag mitt eget puslband och klocka under klassen medans Ciz för första gången på väldigt länge körde med pulsband. Det visade sig att den "automatiska" inställningen inte riktigt stämde på henne då Ciz kom upp i mer än max redan i början av passet!

Att få upp en ordentlig puls va inte det lättaste idag (heller), men jag tror det har att göra med att det var morgon! Men jag tog i så att svetten rann och tröjan klibbade mot ryggen! Enligt min fina Polar klocka låg jag i snitt på 70% och maxade på 87% av max. Godkänt eller ej vet jag inte, men jag tyckte passet va riktigt skönt att köra! De gula puls klasserna bygger liksom upp intesiteten på ett väldigt speciellt sätt och att alltid köra så tror jag skulle bli ganska trist, men någon gång i bland funkar det kanon och en fredags morgon va det kalas!

Sol på näsan
När jag sedan hade stressat ner i omklädningsrummet (återigen förlåt Terese att jag alltid måste smita innan stretchen på morgonklasserna) röjt runt bland duchar och klädskåp och vänt uppåt (och utåt) igen, möttes jag av SOL! Den lyste rakt på näsan och min kropp fylldes verkligen av vårkänslor! Äntligen lite ljus, äntligen lite hopp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det blev till att vrida upp maxpuls-inställningen rejält för min del. Enligt standarduträkningen verkar jag vara högst 15 år...