20 mars 2009

Styrketräning

Lite fönstershopping och lite träning, så blev resultatet av min semilediga eftermiddag! Precis så här skulle alla fredagar vara!

Styrketräning rygg
Jag bestämde mig för att gå runt hörnet ner till gymet när kaffet var uppdruket och att lite styrketräning skulle sitta fint. Egentligen hade jag bokat BodyBalnce i eftermiddag, men den bokade jag alltså av eftersom väntan mellan kaffe och träning hade blivit allt för lång och jag tycker faktiskt riktigt illa om att vänta. Så istället gav jag mig på hantlarna på Sats Zenit istället.

När jag så var ombytt och klar funderade jag en stund på vad jag skulle hitta på, men bestämde mig ganska snart för att det fick bli lite ryggträning! Latsdrag, ryggresningar, sittande rodd, stående rodd och så värsta övningen av de alla Chins i maskin. Jag vet att jag är rätt stark i min rygg, men när det kommer till chins är jag helt enkelt för svag i musklerna och för tung i rumpan och jag får verkligen slita varje gång. Men som bekant blir man inte bättre på något om man inte övar, så jag sliter på!

Som bonus till ryggträningen la jag även in baksida axlar med hantlar för att tillsist runda av träningen hantelflyes för axlarna, självklart i droppset och självklart tills det nästan svartnade för ögonen!
Nu sitter jag ganska nöjd här hemma i min soffa och tänker med ett gott samvete lata mig och äta något gott ikväll! Och i morgon ska jag på 4 års kalas och äta tårta, så det så!

PS. Bilden är tagen vid ett helt annat tillfälle men på precis samma gym, så den fick duga idag *S*

Inga kommentarer: