9 mars 2009

En hektisk helg har gått förbi och jag har altlså syndat med bloggen! Fy på mig!

Helgen!
Det blev alltså fredag eftermiddag och Nilla var ivägskickad till SF-bokhandeln i Gamla Stan! SF står här alltså inte för Svensk Filmindustri utan för Sience Fiction och att släppa in mig i en sådan affär är ungefär lika dumt som att släppa ut mig på en is med skridskor på fötterna, båda sakerna slutar garanterat i katastrof!

Jag gick i denna bokhandel i nästan en timme, pratade med lillasyster minst 3 gånger i telefonen och trodde verkligen att jag hade hittat rätt när jag kommer fram till kassan men frågar för säkerhets skull och visar fram min telefon där mailet med önskelistan fanns, bara för att dubbelkolla! Rätt, trodde jag ja! Jag hade självklart tagit nästan rätt, men inte helt och alltså va det bara att gå tillbaka och börja om! Allt slutade med att jag köpte ett presentkort istället vilket på lördagen visade sig vara det absolut bästa alternativet då min svåger visst fick lite dubbla presenter! Så slutet gott allting gott!

Efter inhandlad present åkte jag förbi SATS Hornstull och trampade på en spinningcykel i 30 minutrer! Anlednignen till att jag inte skriver så ingående om detta pass är för att det inte finns sp mycket att säga. 30 minuter gul träning som fick mina ben att ytterligare vakna men mer än så var det inte! Dock visade det sig att det var en perfekt uppladdning inför vad som komma skulle!

Lördag
Den här dagen började i ett ganska lugnt tempo! Jag vaknade, åt lång frukost, kollade lite på div sport och så blev klockan mycket och det va dax att börja stressa! Varför e det alltid så att man alltid får stressa när man tror att man har hela dagen på sig?

Nå väl, jag kom i tid till syster och svåger, jag fick nybakade scones med gott pålägg, bjöds på muffins från Muffinsfabriken och drack ett par koppar kaffe! Presenten hamnade som sagt i god jord och allt var frid och fröjd!

När klockan sedan slog fem tog jag och min syster det långa benet före det korta och begav oss in mot stan och festlokalen som min mamma och hennes vänninor hade hyrt! Jag och syster var nämligen inhyrd personal för kvällen och framför oss låg en hel kväll (skulle det visa sig) med spring, disk och servering. På vägen hem vid två konstaterade vi att vi hade suttit ca 5 minuter på hela kvällen, så att fötterna värkte va kanske inte så förvånande! Alternativ träning kan man annars kalla det, vilket jag självklart gör här!

Söndag
Shopping med stort S var denna dagens uppgift! Det var utförsäljning på Vila och jag tillsammans med C och A var givetvis där! Jag och C är vana shoppare medans för A var det första gången på denna underbara begivenhet! Efter ett par timmars letande och rotande kom jag tillslut därifrån med en fylld kasse innehållande både byxor, klänningar och tröjor!

När jag sedan var hemma igen kom tröttheten ikapp mig och undertecknad slocknade ganska omgående i soffan och sedan va den kvällen över!

Inga kommentarer: