29 mars 2009

fortsättning följer!

Då är dagens andra träningspass avklarat och denna gång hade jag sällskap av Super Puman a.k.a Sara! Efter en trevlig brunch på ett fik vid Bofilsbåge med tillhörande skvaller och kaffesörplande, begav vi oss tillbaka till min utgångspunkt Sats Södra station. Men den här gången var det styrketräning och med kroppen fylld av ny energi kändes det som en ypperlig utmaning.

Nu visade det sig att det skulle bli något helt annat, i alla fall för mig. Min vänster triceps la nämligen av vid uppvärmnings settet i bänkpresss och fortsatte bråka genom hela passet. Även nu efteråt  gör det ont och jag börjar bli ganska rädd att det faktiskt kan ha hänt något.

Sara

Vi tränade alltså bröst och armar idag enligt Saras nya träningsschema, där nyckeln till lyckan är tungt och intensivt. Roligaste trisettet i CC för biceps där det riktigt sved i musklerna och jobbigaste var den vanliga men ack så effektiva bänkpressen. Sara var som vanligt ruggigt stark och jag kan inte sluta att imponeras av hennes utveckling!

Nu väntar en ganska lugn söndag med tvätt, planering och matlagning. En helt vanlig söndag eftermiddag alltså!

1 kommentar:

Sara sa...

neeeej - vad hände med din triceps????