2 mars 2009

Guilt free shopping

Idag har jag tränings shoppat och som Sara säger, tränings shoppin gär "guilt free shopping" och jag kan inte mer än att hålla med!


Det här med pulsklockor är en hel vetenskap i sig och idag tog jag äntligen tjuren vid hornen och begav mig ut i denna djungel! Visst, det kan vara billigare att handla på nätet, men i mitt fall ville jag prata med någon som kunde visa mig vad jag skulle ha och vad jag behövde. Det slutade med att jag var ett antal (ganska många om jag ska vara ärlig) hundralappar fattigare men en Polar FT 40 rikare! Jag kom även ihåg att köpa sån gele på Apoteket som Cissi tipsade mig om, för att göra överföringen mellan pulsband och klocka lite bättre!

Nu kanske ni tycker att jag va lite tråkig som köpte en svart, men den limegröna färgen va så fruktansvärt mesig och den "hudfärgade" aldeles för tråkig. Helst hade jag velat ha en röd, men det fanns det typiskt nog inte i denna variant. Alltså fick det bli en svart som även funkar som vanlig klocka på jobbet!

Hemma träning
När jag väl kom hem var det dax att testa pulsklockan och vad är bättre att testa den med än ett hemma träningspass tillsammans med Caroline GymGlam Nilsson? Jag körde de 17 minuterna för hela kroppen vilket va perfekt! Jag måste verkligen säga att jag gillar denna DVD, inte bara för att jag "känner" Caroline utan för att den faktiskt är riktigt, riktigt bra! Helkroppspasset idag va det ett perfekt pass för att väcka kroppen till liv inför morgondagens intensiva och grymma träningsdag! Men mer om det i morgon!

Hyllning och beundran!
Ära den som äras bör heter det ju och idag är det Coola Karin som bör äras! Igår tog hon sig återigen an de 9 milen mellan Sälen och Mora, mindre än en vecka efter hon "misslyckades" på grund av de usla vädret under öppet spår! Men igår segrade hon och jag såg henne åka in under de bevingade orden direkt på svt.se! Grattis tjejen till din prestation och till den svenska klassikern! Nu är du inte bara cool nu är du även grym!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kul att du skaffat dig en klocka. fick du fram nån puls framför tv:n??

Cizzi sa...

Grattis till en bra investering =) Den svarta modellen kommer att hålla längst. Jag skulle nog tröttna på att ha en limegrön sak runt handleden hela tiden. Den matchar ju inte till alla träningskläder heller :P haha