18 mars 2009

Nybörjar träning, eller i alla fall något nytt!

Då har jag vågat prova något nytt på gymet, jag har studsat upp och ner på en steppbräda och varvat detta med styrketräning!
Sats PowerStep
Man måste våga någt nytt, man måste prova för att veta om man tycker det är roligt och det är precis det jag har pysslat med ikväll, jag har provat SatsPowerStep!

Eftersom jag har en koordination som en passgångre och blir totalt förvirrad när jag ska göra två saker samtidigt hade jag lite problem med konditionsträningen på stepbrädan. Men samtidigt är jag fullständigt medveten om detta och struntar högaktningsfullt om jag går åt fel håll eller så låter jag bli armarna och koncentrerade mig på benen. Pulsen kom i vilket fall upp ordentligt under konditinsdelarna vilket faktiskt var det som va meningen.

När vi sedan skulle köra styrketräningen blev det betydligt lättare och idag har jag fått ett kvitto på att jag börjar bli starkare i kroppen! Bröst träningen gick som en dans, benböj och utfallen var inga problem men när vi sen skulle köra triceps skrek musklerna om nåd! Dock fick dom inte det utan istället använde jag en ganska låg vikt och tog det lite långsammare med fokus på att få en genomblödning och återhämtning för muskeln!

Slutsats
SatsPowerStep va faktiskt riktigt roligt och jag tror att ju fler gånger man kör det ju mer lär man sig och desto roligare kommer det att bli! Så nu har jag ytterligare ett pass till som jag vill knöla in i mitt träningschema! *S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag verkligen *älskar* step!!!! Man blir så glad i hela kroppen, och känner att man anstränger sig samtidigt som det är kul! =)

Em Löfgren sa...

åh kul att läsa om nån som testat och gillat det! jag ska ju ge mig på dte ikväll med Sara =)