20 mars 2009

Morgonspinning

Morgonstund, denna förhatliga tid på dygnet om ni frågar mig! Men i morse var det i alla fall ljust när jag slog upp mina små blå!

Pulsträning
Så va det fredag igen och i morse, liksom förra veckan, var det återigen dags att köra lite pulsspinning tillsammans med Terese (på ledarcykeln) och Ciz som sälskap! Som förra veckan använde jag mitt eget pulsband även idag men tyvärr hickade det till under passet och jag hade som mest 116% av max i puls. Som ni förstår stängde jag av skräpet, men samtidigt ställer jag mig frågan hur det kunde bli så? Om någon har något bra svar får ni gärna förklara det för mig!

Nå väl, åter till träningen! Trots att det var första spinningpasset den här veckan kändes det riktigt tungt i benen! Att sedan axel och framförallt triceps värkte så fort jag satte händerna på styret blev en bisak som jag ingnorerade och tänkte bort! Det va ju benen och hjärtat som skulle jobba!

Efter ganska mycket slit och tankar om att det här kommer inte att gå, tog jag mig själv i örat och sa åt mig på skarpen att "Hallå du är ju här för att träna, skit i det andra och gör nått vättigt av det istället!" Sagt och gjort och efter ungefär 1/3 av passet hittade jag fokuset och kraften och det omöjliga blev återigen möjligt! Jag hittade ett driv, en puls och en känsla som ingav hopp och träningsglädje! En riktigt bra start på denna fredag!

3 kommentarer:

En Linda sa...

du är så duktig gumman!

/Linda

Anonym sa...

Hej där! Jag tror att det kan vara så att din pulsklocka tar in "signaler" från andras pulsband. Så var min förra klocka, den jag har nu är lite dyrare men också säkrare så nu känner den bara signalerna från just MITT Band!

Trevlig läsning!! *ler*

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Johan: Nej så är det inte (och det kan jag lova) eftersom jag köpte just den här modellen eftersom jag skulle ha en "egen" signal på mitt bälte! Så den teorin faller tyvärr!
Å du, alltid trevligt med kommentarer! ;)

Linda: tja, man försöker ju *S* Tack så mycket!