25 mars 2009

Styrketräning med Puman!

Ett halvdant styrketräningspass är nu avklarat, men sällskapet var kanon!

Rygg och axlar med Sara
Jag hade bokat träningsdate med Sara idag, vi skulle träna och tjattra eftersom vi faktiskt inte har setts på hur länge som helst! Egentligen var det även tänkt att vi skulle köra ett PowerStep pass, men eftersom jag inte känner mig helt hundra avbokade jag den delen, men styrketräna skulle vi alltså och ingen litet fånigt halsont skulle komma ivägen för det!

Nu måste jag vara ärlig! Detta pass gick inte upp på någon topp 10 placering om änns upp på topp 100. Sällskapet och peppen var det verkligen inget fel på, nej tvärt om. Men utförandet och orken fanns inte där och jag tror väll att det kan ha att göra med infektionen i kroppen jag går omkring med!

Nå väl, jag var där och gjorde mitt bästa, vilket är det enda jag kan göra. Vi började med ryggträning och följde Saras upplägg på 6 repetitioner. Sara körde 3 set men jag höll mig till två eftersom jag körde rygg igår tillsammans med Erick och när vi kom till ryggresningarna så stod jag helt enkelt över eftersom det kändes som en omöjlighet idag!

Efter rygg blev det axlar och här kunde jag i alla fall ta i med den lilla kraft jag hade i kroppen! Samma sak här dvs 3 set om 6 repetitioner och det skulle vara tungt! Bäst gillade jag trisettet med omvända liggande flyes, drag rakt fram och drag mot hakan! Kul och jag kände verkligen hur det sved i mina små muskler. Och ja dom är små om man jämför med Sara, för huj så stark och snygg hon e den lilla Puman!

Nu ska jag kurrera min mage som har tappat hoppet om livet iom den ganska höga dosseringen av sockerfria halstabletter under dagen och även halsen! Nu ska jag sova 5 kvart i timmen!

3 kommentarer:

Mia sa...

Återhämtning är en viktig del av träningen... ;)

Mia sa...

Förresten ska du cykla på lördag? Jag blev lite sugen, men jag jobbar. Hoppas att du fick ihop några deltagare.

Anonym sa...

tack för trevligt sällskap idag. och fina ord till mig! kurera dig ordentligt och se till att rocka fett på båten!!! :-)