11 nov. 2007

Njuta i nya lakan!

Konsten att ta hand om sig själv

Lördags pyssel
Efter att ha somnat redan vid tio på fredag kväll vaknade jag vid nio på lördag morgon. Utanför fönstret gnistrade det av snö och frost i den soliga förmiddagen! vackert så det förslog!
Eftersom min tvätthög höll på att svämma över bestäämde jag att tvättstugan fick bli dagens första mål! Under tiden tvätten blev ren gjorde jag rent mitt hem! Diska, dammtorka och dammsuga var mer än nödvändigt!

Ett par timmar senare med både rent hemma och rent att sätta på mig, kom C förbi! Vi åkte en tur till Sickla och köpte mysiga påslakan på Hemtex, sedan vände vi bilen och åkte till IKEA där jag fick mig, förutom de obligatoriska värmeljusen så här års, ett nytt täcke och en filt samt lite nya gröna växter! Vi passade även på att äta de obligatoriska köttbullarna! *MUMS*
När sängen var bäddad med det nya firade jag helg med ett glas rött och lite mörk choklad och somnade sedan lycklig och trött tilsammans med Cosmos!

1 kommentar:

Puma sa...

Det finns tamejfasen inget bättre än nya KRISPIGA lakan!