29 nov. 2007

Från 100 km/h till 0 på två timmar

Det gäller att fånga ytterligheterna!

Södermalm
Idag har jag besökt SATS Södermalm för att medverka i två av gruppträningens ytterligeheter. Jag började med 55 min hård och pulshöjande spinning och avlsutade med 55 minuter lugn, men tung, Pilates.

Spinningen bestod av fyra tunga backar och avslutades med 4 intervaller snabb cykling. Visst va passet bra, men eftersom jag e bortskämd med Super Pia och Urstarka Terese på ledarcykeln, så hade jag faktiskt lite att önska. Nu fick jag både svettas och höja pulsen massor, så min insatts va det inge fel på (om jag får säga det själv) men det saknades den där extra kicken!



Pilates e en hel andningsvetenskap. Man ska ju andas "fel" och hela tiden tänka åt andra hållet. Visst Pilates är väldigt mycket roligare än Yogan (nej, jag gillar inte Hunden och allt va det heter), men nej, det e ingenting för mig. Dock ser jag det som nödvändigt ibland både för balansen, hålningen och vigheten. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag är verkligen vig som ett kylskåp!

Sjuksyster lillasyster
Idag har jag även hunnit med att besöka sjuksyster lillasyser som hjälpte mig att ta bort stygnen på min kropp eftersom dom har suttit där i sina två veckor. Det är bra att ha en sjuksyster till lillasyster ibland! Tack syster yster för hjälpen!

Inga kommentarer: