23 nov. 2007

Ett steg framåt, två åt sidan å så snurr!

Jag har dansat, igen!

Att öva på koordinationen
Jag har nämt det förr och jag säger det igen, jag har ingen som hellst koordination! Jag har även väldigt svårt att hålla reda på höger och vänster eftersom jag är en sån där som mentalt måste hälsa på någon för att komma på vilken hand som är höger. Sätter du sedan en spegel framför näsan och en instruktör framför mig blir förvirringen total! Det finns inte en chans i hela universum att jag får till det som det ska vara vilket självklart resulterar i att jag går in i och går på människorna som står bredvid mig.

Men dans kan va rätt bra att utsätta sig för ibland, eftersom man använder andra delar av kroppen än vad jag är van vid och att rörligheten kanske blir lite bättre! Det senare hoppas jag på efersom jag burkar likan mig själv vid ett kylskåp eller en gravid flodhäst när det kommer just till rörligheten! Fram och tillbaka funkar, men sida till sida, där e jag stel!

Det va tur att träningskompisen ;) Puma var med mig igår! Då hade jag en stadig axel att luta mig emot när allt kändes tragiskt fånigt! Men jag fnissade igenom passet och fick faktiskt lite svettdroppar i pannan innan passet va slut!

1 kommentar:

Puma sa...

Haha ja det var ganska kul även om förvirringen var total även för mig. Jag kan också glömma so you think you can dance!

;-)