20 nov. 2007

10 minuters omskakning

Burrrrrrrrrrrrrrr.... PIP!

Skakig rehab
Så dags för lite skakningar för fötterna! Det märktes dock efter 45 sekunder av den första övningen att benen är allt annat än frächa idag men det har ju sin förklaring i gårdagens backar! Då e det tur i oturen att den skakiga delen, dvs den delen jag skall göra varje dag här på jobbet, bara tar ca 10 minuter! Jag behöver inte änns byta om utan kan kliva in i strumplästen och skaka på! Smidigt som tusan! Tre övningar som alla körs *3 är vad jag skall göra, där den första igentligen bara väcker de små musklerna till liv, lite som en uppvärmning alltså! Sen börjar jobbet med att spänna musklerna i foten och sedan försöka sig på en väldigt låg variant av statisk "tå-häv".

Jag tror faktiskt att jag har hittat lite muskler i mina fötter, det känns nämligen lite likt träningsverk i dom (om man nu kan få det?). En knasig känsla, knasig men kul!

I morgon är det tid för hela rehab programmet, men innan dess ska jag hinna med både Body Combat och Core! Å så kanske man får fira födelsedag idag me... vem vet? *s*

Inga kommentarer: