12 nov. 2007

Den "lätta" veckan

Måndagsbestyr utan planer

Planerna för veckan!
Det är måndag och jag har ingen träningsplan för veckan än! Jag vill inte träna, jag vill sova! Jag har ingen lust men jag borde! Så gick tankarna i mitt huvud när klockan närmade sig elva och det var dags för lite styrketräning. På den tre minuter långa prommenaden från kontors stolen till gymet, bestämde jag mig att det fick bli en lätt träningsvecka den här veckan! Detta för att det passar bättre in i mitt övriga liv under de kommande dagarna!

Förutsättningarna är följande: Jag kan träna måndag till torsdag dag! På torsdag klockan 11 skall jag ha genomgång av rehabträning för min fot på gymet, så egentligen går även torsdagen bort och på kvällen skall jag skära bort ett antal fettknölar och födelsemärken på kroppen, så fredagsträningen blir det nog lite si och så med!
Kvar har jag måndag, tisdag och onsdag alltså inte många dagar alls att leka med! Därför passade den "lätta" träningsveckan bra in!

Den "lätta" träningen
På gymet körde jag följande övningar: Knäböj på balansplatta med pilatesboll i händerna (vingligt som fan), Hantellyft åt sidan (egentligen skall dessa köras samtidigt som utfall, men eftersom jag inte kan göra utfall med tanke på foten, så hoppade jag helt sonika över dom), Rodd 90 grader sittandes på boll med rep i CC, Draken (skall igentligen köras på balansplatta... men det gick inte alls så jag körde på golvet istället) med viktplatta, armhävningar och Crunch på boll! Alla övningar (utom magen) körde jag 3 set om 10 repetioner vardera! Magen blev det 5 set á 10 repetitioner!

Även fast jag inte blev lika svettig som jag brukar bli i gymet, kändes det ändå som jag både fick ta i men framförallt koncentrera mig till det yttersta! Nu e bara frågan hur jag ska lägga upp resten av veckan. Måste nog fundera på det ett varv till!

Inga kommentarer: